Strony

wtorek, 18 marca 2014

Zainspirowani Montessori- odcinek 8

Nie ma to jak własnoręcznie "upichcony" deser.
To niby TYLKO banan, ale ile pracy i wysiłku Olek włożył, aby go obrać i pokroić na kawałki to tylko wiemy ja i Olo :)
Nie było łatwo, nóż jeszcze nie trzyma się w dłoni "jak należy", ale na pewno będziemy dalej pracować i doskonalić krojenie.

U nas na pierwszy rzut poszedł miękki banan, a w planach mamy jabłko i marchewkę...trudność będziemy sobie stopniować.
Niestety nie obyło się bez skaleczeń...na szczęście ilość palców się zgadza, Olek się nie "zraził" a i zapas kolorowych plastrów mamy więc jest dobrze! :)

Przy okazji polecam świetny wykład "5 dangerous things, you should let your children do" - Gever Tulley'a.






17 komentarzy:

  1. Odważna jesteś. Ja ciągle daję J.J.-owi do krojenia drewniany nóż. Lub taki 'tępy' :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzielny chłopak. :)

    ...aż mnie naszło na banana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też Ewie daję kroić :) W Święta sałatkę warzywną z nami robiła - ugotowana marchewka, ziemniak - też fajne do krojenia :) Ćwiczy też smarowanie masłem/dżemem, same wyzwania ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie! Moja Lena smaruje masłem kanapki dla siebie i Taty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. my też kroimy!wszystko co się da:) ale używamy noża jednorazowego, bo nie jest na tyle ostry by się nim zranić, a wystarczająco ostry by coś pokroić:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. o rany aż ciarki mnie przeszły, odważna jesteś :)
    a Olek dzielny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę z Wiką poćwiczyć krojenie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. u nas Filip struga ziemniaki ze mną i musi być normalny nóż bo inaczej krzyk :) Dzielny Olo !!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie sobie poradził! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ciekawy materiał :) u nas Adaś do tej pory ostrych nozy i dostawał...

    OdpowiedzUsuń
  11. Brawo dla Olka!
    To my tez pocwiczymy krojenie :) Moze nawet dzisiaj ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdolny, u nas to by nie przeszło, banan by nie dotrwał do krojenia ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...